Wervingskanalen

Als u streeft naar meer diversiteit in uw organisatie dan kunt u daar bij het werven al rekening mee houden. Dit doet u door na te gaan hoe en waar u de vacature het beste bekend kan maken. Er zijn groepen die met een advertentie in de krant snel worden bereikt. Er zijn echter ook groepen die u op die manier niet bereikt.

Als u graag meer mensen met een verschillende achtergrond in uw organisatie wilt kunt van de volgende wervingkanalen gebruikmaken:

  • cultuurgebonden media
  • universiteiten en verenigingen waar de door u gezochte groepen vertegenwoordigd worden
  • opendagen, banen- en carrièrebeurzen
  • het aanbieden van stages en traineeships

Vergroot je vijver
Het boekje 'Vergroot je vijver' geeft adviezen om inclusief te werven.

Als u bij uw advertentie gebruikmaakt van beeldmateriaal zorg er dan voor dat u daarmee laat zien dat alle groepen welkom zijn. Daarmee laat u zien dat alle kandidaten passen in uw organisatie en welkom zijn.

Op de website van het MKB staat een overzicht van de verschillende wervingskanalen die u kunt inzetten.

Vragen?

Bel voor vragen op werkdagen van 10.00-16.00 uur naar
030 - 888 3 888